ابتکاراتِ آگهی‌های آنلاین در بیلبوردها به کار گرفته می‌شود

نشانه‌های زمان

کد: 13980507434780005

در دسترس نیست

، تهران ، (کارخانه‌آنلاین): سال‌هاست که اشکال سنتی و قراردادیِ آگهی‌ها نظیر چاپی، رادیویی و تلویزیونی جای خود را به آگهی‌ها آنلاین داده‌اند. در واقع آن‌ها بازی را باخته‌اند و آگهی‌های آنلاین برنده میدان شده‌اند.

نشانه‌های زمان
عابرانی که در خیابان هشتمِ منهتن قدم می‌زنند احتمالاً اگر سرشان را بالا بگیرند و نگاهی به ساختمان مجله هرست بیندازند حتماً خیره می‌مانند. ویلیام رادولف هرست در سال 1926 این ساختمان را راه‌اندازی کرد. ساختمان قدی بلند دارد. ستون‌ها و مجسمه‌هایی از بیرونِ آن به چشم می‌آید. اکنون اما یک ویژگی جدید دارد که زیاد مورد توجه قرار می‌گیرد: یک اسکرین دیجیتالیِ بزرگ برای آگهی‌های بازرگانی و تجاری.

چرا باید خواند: تبلیغات محیطی تنها نوع از تبلیغات سنتی است که همچنان زنده است و همچنان به عنوان ابزاری برای تبلیغات و آگهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اکنون تبلیغات آنلاین به تبلیغات محیطی ورود پیدا کرده و هر روز بیش از گذشته مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عابرانی که در خیابان هشتمِ منهتن قدم می‌زنند احتمالاً اگر سرشان را بالا بگیرند و نگاهی به ساختمان مجله هرست بیندازند حتماً خیره می‌مانند. ویلیام رادولف هرست در سال 1926 این ساختمان را راه‌اندازی کرد. ساختمان قدی بلند دارد. ستون‌ها و مجسمه‌هایی از بیرونِ آن به چشم می‌آید. اکنون اما یک ویژگی جدید دارد که زیاد مورد توجه قرار می‌گیرد: یک اسکرین دیجیتالیِ بزرگ برای آگهی‌های بازرگانی و تجاری. آگهی‌ها از بازفید گرفته تا ESPN و مشابه این‌ها هستند. جالب اینجاست که تاریخ با دنیای دیجیتالیِ امروز تلفیق شده یعنی در این ساختمان مردم به نوعی شاهد تلفیق تاریخ و مدرنیته هستند. البته این آگهی‌ها به صورت محیطی نمایش داده می‌شود. این تکنولوژی به کمک شرکت‌ها آمده تا شکل جدیدی از تبلیغات را داشته‌باشند.
سال‌هاست که اشکال سنتی و قراردادیِ آگهی‌ها نظیر چاپی، رادیویی و تلویزیونی جای خود را به آگهی‌ها آنلاین داده‌اند. در واقع آن‌ها بازی را باخته‌اند و آگهی‌های آنلاین برنده میدان شده‌اند. تنها چیزی که در این بین باقی مانده بیلبوردها هستند که در محیط یک شهر به چشم می‌خورند. این بیلبوردها سابقه‌ای طولانی دارند. انتظار می‌رود این شیوه از آگهی‌ها در سال 2018 رشد 3.4درصدی را تجربه کند. رفته‌رفته اسکرین‌ها سر از مراکز خرید و حتی صندلی هواپیماها درآورد. این تبلیغات به اندازه آگهی‌های روی تلفن‌های همراه توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند. به‌علاوه یک نکته خاص نیز دارد، آن هم این است که مخاطب نمی‌تواند از آن فرار کند، یعنی چاره‌ای جز تماشای آن ندارد. به همین خاطر است که این آگهی‌های آنلاین خیلی موفق بوده‌است.
کسانی که مالک بیلبوردها هستند بر اساس داده‌هایی که از مکان یک بیلبورد به دست می‌آورند، موفق شده‌اند به سود خوبی در این زمینه دست پیدا کنند. آن‌ها همچنین سر از گوشی‌های تلفن همراه درآورده‌اند. فروشندگان که می‌بینند آگهی‌های محیطی چه سودی دارند، با خوش‌بینی به این قبیل آگهی‌ها روی آورده‌اند. آن‌ها داده‌هایی را به دست آورده‌اند که به آن‌ها قدرت می‌بخشد. سپس از این داده‌ها برای فعالیت‌ها و کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند. بیلبوردها می‌توانند برنامه‌های مشخصی داشته‌باشند و به صورت خاصی نمایش داده شوند.
 
بهره‌برداری‌های هدفمند
چنین کارهایی هدفمند است. متدها و روش‌های مختلفی برای آگهی‌ها وجود دارد. به کمک متدها می‌توان شیوه استفاده از داده‌ها برای استفاده بهینه از بیلبوردها بیرون آورد و به بهترین شکل از آن بهره گرفت. برندهای مختلف باید یاد بگیرند چطور از آگهی‌ها به شیوه‌ای هدفمند بهره بگیرند. به هر حال ظاهراً تبلیغات محیطی به صورت روزافرون مورد استفاده قرار می‌گیرد و موارد آنلاین نیز به آن داخل شده‌است. مخاطبان هم با توجه به نقطه‌ای که این بیلبوردها در آن واقع شده‌اند از این آگهی‌ها استفاده می‌کنند.
صاحبان بیلبوردها می‌توانند اقدامات خاصی داشته باشند. آن‌ها می‌توانند با توجه به کلیک‌هایی که روی آگهی‌های آنلاین صورت می‌گیرد از این‌ها برای آگهی‌های روی بیلبوردها بهره بگیرند. برخی شرکت‌ها به صورت ویژه در این زمینه فعالیت دارند. یعنی آن‌ها داده‌های مربوط به آگهی‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و در اختیار صاحبان آگهی قرار می‌دهند تا بتوانند آگهی‌های مورد نظر خود را به شیوه‌ای مناسب در معرض دید مخاطبان قرار بدهند.
صنعت تبلیغات محیطی هر روز بیش از پیش مورد استقبال واقع می‌شود. این شیوه کاملاً بر داده‌ها و اطلاعات استوار است. غول‌های فناوری نیز هر روز بیش از گذشته به بیلبوردها روی می‌آورند. غول‌هایی مانند نت‌فلیکس اخیراً بیلبوردهایی به خود اختصاص داده‌اند و سعی دارند از آن‌ها نهایت بهره را ببرند. اپل و گوگل نیز به این جمع پیوسته‌اند و سعی دارند به همین شیوه از تبلیغات محیطی بهره بگیرند. به هر حال انقلابی در این زمینه در حال رخ دادن است. در این انقلاب، دنیای دیجیتال و آنلاین به دنیای واقعی ورود پیدا کرده‌است. تبلیغات محیطی هر روز بیش از گذشته از تبلیغات آنلاین بهره می‌گیرد. انتظار می‌رود این رویه به همین شکل ادامه پیدا کند. اگر این رویه ادامه پیدا کند بدون تردید تبلیغات محیطیِ آنلاین یعنی همین اسکرین‌ها به یکی از مناظر طبیعی و خیره‌کننده در سطح شهرها تبدیل خواهد شد.
 
 
 
منبع: اکونومیست 
نشانه‌های زمان
صاحبان بیلبوردها می‌توانند اقدامات خاصی داشته باشند. آن‌ها می‌توانند با توجه به کلیک‌هایی که روی آگهی‌های آنلاین صورت می‌گیرد از این‌ها برای آگهی‌های روی بیلبوردها بهره بگیرند. برخی شرکت‌ها به صورت ویژه در این زمینه فعالیت دارند. یعنی آن‌ها داده‌های مربوط به آگهی‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و در اختیار صاحبان آگهی قرار می‌دهند تا بتوانند آگهی‌های مورد نظر خود را به شیوه‌ای مناسب در معرض دید مخاطبان قرار بدهند.

برای مشاهده این تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

منتشر شده در سرویس:

گزارش تحلیلی