راه‌اندازی کسب‌وکار در حوزه دیجیتال به غول‌های آگهی دیجیتالی کمک می‌کند

آگهی‌های آمازونی

کد: 13980506434770005

در دسترس نیست

، تهران ، (کارخانه‌آنلاین): آگهی‌های آمازون برای تمامیِ کسب‌وکارها جذابیت ندارد. شرکت‌هایی که کالاهای خود را از طریق وب‌سایت‌ها نمی‌فروشند مثل شرکت‌های مد و فشن، شرکت‌های خودروسازی و شرکت‌های مسافرتی، هیچ‌گاه در آمازون تبلیغ نخواهند کرد.

آگهی‌های آمازونی
آمازون پیش از آن‌که بتواند به غول‌های صنعت آگهی‌های دیجیتالی نزدیک شود باید راه درازی را برود. در حال حاضر 4درصد از بازار امریکایی به ارزش 111میلیارد دلار در اختیار آمازون است. این در حالی است که گوگل سهم 38درصدی و فیس‌بوک سهم 21درصدی از این بازار دارد. آمازون کار خود را با آگهی‌ها تنها شش سال است که شروع کرده؛ توسعه در چنین صنعتی به این جوانی بسیار سخت است.

چرا باید خواند: آمازون یکی از غول‌های بزرگ در دنیای فناوری است که اکنون شش سال است در حوزه آگهی‌های دیجیتالی فعالیت می‌کند. هرچند هنوز شکاف بزرگی میان این شرکت و غول‌هایی مثل گوگل و فیس‌بوک وجود دارد اما آمازون هم راه‌های خودش را برای پیشرفت دارد.

سریال پربیننده «خانم میسل شگفت‌انگیز» قصه زنی در دهه 50 میلادی است که تحولاتی بزرگ را پشت سر می‌گذارد و از یک زن خانه‌دار به یک استند‌آپ‌کمدین بزرگ تبدیل می‌شود. آمازون آن را تولید کرده و یک شرکت بزرگ تبلیغات دیجیتالی آن را روی پرایم‌ویدئو نمایش می‌دهد. آمازون از زمان تولد خود یعنی در سال 1994 تاکنون دچار تحولات و دگردیسی‌های بسیاری شده‌است که اغلب نیز درونی بوده‌است. فعالیت آمازون بیش از خرده‌فروشیِ کتاب بوده‌است. فقط خودش را به کتاب‌های دیجیتالی محدود نکرده‌است. پای ویدئوهای آنلاین هم به میان آمده‌است. حالا هم قدم به دنیای آگهی‌های دیجیتالی گذاشته‌است. آمازون پیش از آن‌که بتواند به غول‌های این صنعت نزدیک شود باید راه درازی را برود. در حال حاضر 4درصد از بازار امریکایی به ارزش 111میلیارد دلار در اختیار آمازون است. این در حالی است که گوگل سهم 38درصدی و فیس‌بوک سهم 21درصدی از این بازار دارد. آمازون کار خود را با آگهی‌ها تنها شش سال است که شروع کرده؛ توسعه در چنین صنعتی به این جوانی بسیار سخت است. این شرکت تا پایان امسال روی دست مایکروسافت خواهد زد. مایکروسافت خودش غول نرم‌افزارهاست. آمازون از شرکت مخابراتیِ بسیار بزرگی به اسم وریزون نیز پیشی خواهد گرفت. حالا آگهی‌های دیجیتالی آمازون اثرات بیرونی دارد که برای خودِ شرکت بسیار مهم است. درآمد این شرکت از فروش روزانه در سال 2018 حدود 8میلیارد دلار بوده‌است. سود خالص آن کمتر است. آمازون گاهی در حوزه تبلیغات دیجیتالی پولی را هم از دست داده‌است. اما سود خالصی را به سرعت به دست آورده که توانسته از آن نهایت بهره را ببرد.
پر کردن شکافی که این شرکت در زمینه‌های مختلف با شرکت‌های فیس‌بوک و گوگل دارد قدری دشوار است. اما چنین امری ناممکن نیست. آمازون هم مانند آن دو شرکتِ دیگر به داده‌ها دسترسی دارد. این شرکت می‌تواند از این داده‌ها به نفع خود در جهت تبلیغات بهره بگیرد. در واقع می‌تواند هدف خود را از این طریق پیش ببرد. برای مثال می‌تواند اطلاعات خرید‌های قبلی را به راحتی به دست بیاورد و از آن‌ها در کار خود نهایت بهره را ببرد. در نتیجه آمازون می‌تواند حتی رفتار مشتری را پیش‌بینی کند. یکی از مزیت‌های آمازون این است که مشتریانش وقتی از سایت استفاده می‌کنند سعی دارند در همان لحظه خرید کنند. حدود 56درصد از امریکایی‌ها جست‌وجوی اینترنتی برای یک کالا را از آمازون در اینترنت شروع می‌کنند.
 
مزیت‌های یک خرده‌فروش
آمازون مزیت‌هایی دارد که می‌تواند به کمک آن‌ها از یک خرده‌فروش معمولی به یک فروشگاه بزرگ و خاص تبدیل شود. آمازون برای آن دسته مشتریانی که به دنبال سازندگان کالاهای بسته‌بندی هستند نیز بسیار مناسب است. بهترین کالاهای بسته‌بندی‌شده مربوط به آمازون است. وفاداری به برند بسیار ضعیف است. خریداران اغلب با کمک تبلیغات و آگهی‌ها از موارد مختلف آگاه می‌شوند و این موردی است که باید در نظر داشت.
آگهی‌های آمازون برای تمامیِ کسب‌وکارها جذابیت ندارد. شرکت‌هایی که کالاهای خود را از طریق وب‌سایت‌ها نمی‌فروشند مثل شرکت‌های مد و فشن، شرکت‌های خودروسازی و شرکت‌های مسافرتی، هیچ‌گاه در آمازون تبلیغ نخواهند کرد. اما ویدئوهای آنلاین فرصت بسیار خوبی برای آمازون است و می‌تواند با آگهی‌های آمازون مشتریان بسیاری را برای خود جذب کند. آمازون علاوه بر ویدئوها، بازی‌های ویدئویی را هم به عنوان یک برگ برنده در اختیار دارد. به هر حال همه این‌ها جزو مواردی هستند که آمازون می‌تواند به عنوان برگ برنده از آن‌ها بهره بگیرد. البته آمازون با موانعی روبه‌رو است که باید آن‌ها را از میان بردارد تا به موفقیت برسد. نخستین مانع می‌تواند خودِ مشتری باشد که شاید در ابتدای امر قدری مقاومت کند اما به هر حال آمازون باید مشتری را شکست بدهد. دومین مورد هم تعادلی است که باید آمازون بین فروشنده و منافع خود برقرار کند. این امر نیز می‌تواند گاهی به یک مانع تبدیل شود. مهم‌ترین نکته این است که آمازون به اطلاعات دسترسی دارد؛ تا زمانی ‌که بتواند اطلاعات را جمع‌آوری کند باید بداند که برگ برنده اصلی را در اختیار دارد و می‌تواند به مسیر خود ادامه بدهد.
 
 
 
منبع: اکونومیست 
آگهی‌های آمازونی

برای مشاهده این تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

منتشر شده در سرویس های:

گزارش جهان | تحلیل روز | کارخانه دار